Kredyt do stu lat?


Poważam bank Nordea. Sam mam tam kredyt i cieszy mnie, że ta instytucja zaproponowała kolejne innowacyjne rozwiązanie. Po kredytach na 45 lat (mBank, Multi, Mille), ale do 75 roku życia czekałem na coś nowego. Przyszedł więc z odsieczą Mille oferując kredyt w PLN na 50 lat, ale tylko dla 25 latków, czyli znów do 75 roku życia. Teraz kolejny stopień w rozwoju polskiej bankowości hipotecznej stawiany jest na naszych oczach.
Nordea w nowej ofercie startującej od początku kwietnia wprowadza kredyt, który można spłacać do 100 roku życia. Masz 80 lat i myślisz o hipotece wydaje się, że teraz będziesz miał gdzie pójść po kredyt.
Pojawianie się takich ofert coraz bardziej przekonuje mnie, że tylko kwestią czasu jest wprowadzenie w Polsce reverse mortgage. Bo jak inaczej wytłumaczyć focusowanie się na osoby starsze przez kolejne banki? Ceny nieruchomości rosną, zdolność trzeba więc pompować na wszelkie możliwe sposoby. Jednym z takich zabiegów jest właśnie wydłużenie maksymalnego czasu kredytowania a teraz także maksymalnego wieku.
Wydaje się, że banki widzą już, że traciły sporo dobrych, solidnych klientów tylko dlatego, że dostępne widełki wiekowe nie były ustawione właściwie. Dlaczego tak było, skoro obserwując moje najbliższe otoczenie wiem, że osoby starsze nigdy przenigdy nie dopuściłyby do niespłacania kredytu. U części znanych mi młodych natomiast słyszę coś takiego – to nie moje mieszkanie, to banku jak nie będę spłacał to zabiorą mieszkanie i cześć.
Bankowcy i bankierzy IV RP. Bardzo uprzejmie Was proszę – dużo już zostało zrobione, ale trzeba uzupełnić ofertę kredytów hipotecznych w Polsce o kolejną innowację. Bankowcy i bankierzy! To już dobrze działa na zachodzie. Zróbmy więc biznesowo – modelowe copy/ paste, dodajmy do tego trochę polskiej specyfiki, pomyślmy jak to wypromować i dajmy seniorom to na co czekają tylko jeszcze o tym nie wiedzą.
O ciekawej innowacji na rynku kredytów hipotecznych pisze PRNews Michał Macierzyński. Strasznie dobrze słucha / czyta mi się tego eksperta.

Brak komentarzy: